Kantareller!

Publicerat 2011-07-30 Kl 22:05:02 | Vardag - Övrigt | 0 Kommentarer

Tänk, att en sak som jag tycker är väldigt mysigt att göra är att gå ute i skogen och plocka svamp. Det är så lugnt och stillsamt, man kan verkligen gå runt och tänka på allt och ingenting. Andas in den friska luften från skogen och höra alla fåglarna kvittra.

Jag kommer ihår när jag var riktigt lite då jag och farmor hittade en Karl Johan svamp som var så stor att min hand bara precis nådde runt den och jag frågade farmor:

"famo, va ska vi jöra me den häj?"

"Jo förstår du, den där ska vi göra iordning och äta sen.."

Efter att vi hade gått ett tag så såg farmor tillbaka på mig och upptäckte att jag hade ätit upp halva svampen, för inte förstod väl jag att vi skulle tillaga den innan.. tur att den inte var farlig ^^

..

Sist jag var ute och plockade svamp var i tisdags, dock orkade jag inte gå runt så länge för det är så mycket MYGG ute i skogen. Jag lyckades undkomma dom jävlarna, förutom min tumme -.- men jag ska väl inte klaga det var ju bara ETT bett.







Och här har vi resultatet.. En kantarellmacka :D MUMS!






Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:





RSS 2.0