Synundersökning

Publicerat 2012-02-01 Kl 11:19:08 | Vardag - Övrigt | 2 Kommentarer

Jag tänkte att det var dags för mig att gå på en synundersökning vilket jag gjorde idag. Jag var lite nervös för sist jag kollade synen var när jag var 16år och skulle börja övningsköra, men då kollar dom ju inte noga, i alla fall så gjorde dom inte det när jag kollade.

Nu fick jag ju sitta i sådan där sak som byter linser och färger etc. samt läsa på en sådan där tavla. Ja en helt vanlig undersökning.

Eftersom ALLA i min familj har glasögon så kände jag att mina ögon kanske inte är tillräckligt starka för att kunna klara av att undkomma glasögon, samt att jag själv tycker att jag ser sämre och har huvudvärk lite då och då.

MEN tydligen så står jag fortfarande emot alla odds. Jag har inget synfel, i alla fall inget permanent. Däremot har jag förmodligen ett litet (extremt litet) tillfälligt synfel (närsynt, höger öga) då jag sitter mycket vid datorn. Men optikern sa att om jag tar en paus då och då på bara någon minut och kolla så långt bort jag kan genom fönstret när jag sitter vid datorn kommer det gå tillbaka.

Eftersom jag själv tycker att jag ser sämre sa hon att det kan bero på att jag kan ha varit översynt som barn (vilket jag själv tror då jag såg väldigt mycket detaljer, nästan så det var jobbigt) så har jag växt bort det översynta och ser som en "vanlig" person och känner då att jag ser sämre.

Anledningen till att mina ögon har svårt att ställa om från kort till långt har också med att jag sitter och stirrar in i datorskärmen då ögonen liksom krampar fast då dom jobbar ständigt när man kollar på någonting som är nära och att dom är i viloläge när man kollar på någonting långt bort. Så jag ska börja ta pauser och kolla på saker långt borta.


Men alla i familjen kan fortfarande ha lite hatkärlek mot mig för mina ögon är det inget fel på, HA!





Postat av: Linn

Hihi, syrran... Hatkärlek - för att du har bra syn? Nja, inte riktigt va :-) Men det var skönt att du inte behövde glasögon (eller linser som du sa). Det där lilla på högerögat kan du ju "arbeta bort", så det dröjer nog inte länge innan det är borta. På tal om översynen så är det väl bara bra att du ser som "vanligt" nu, eller hur? Kram

Postat: 2012-02-01 | 11:45:09
Postat av: Big Sis

Läste långt eller kort HÅR!! Tänkte en stund å undrade om du vet att jag är korthårig och att ditt hår e lite i mellanlängd men sen kom jag på att det ska ju stå HÅLL:-)

Postat: 2012-02-01 | 13:03:41


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:





RSS 2.0