Dags att bli smal!

Publicerat 2012-01-21 Kl 22:24:15 | Jonna - LCHF | 0 Kommentarer

Innan jag drog till sälen köpte jag boken "Dags att bli smal! LCHF på mitt sätt" av Katrin Zytomierska. Efter att läst den grundligt nu när vi var uppe i Sälen så är jag taggad till TUSEN! Det stod så mycket bra i den boken och från och med Måndag ska jag följa matschemat som finns i boken till punkt och pricka. I boken står det även exakt vad jag får äta. Allt som inte står med på listan är alltså ingenting jag kommer äta under den kommande tiden. Tänker INTE synda!



Detta får jag äta enligt denna boken:

KÖTT: Rött kött, griskött, kyckling, kalkon, korv (med hög kötthalt, minst 75%), alltså allt kött. Så länge det inte innehåller en massa saker utöver rent kött!

FISK: All fisk.

ÄGG: Detta är basfödan i LCHF.

SKALDJUR: All sorts skaldjur.

GRÖNSAKER: Blomkål, broccoli, squash, aubergine, avokado, grön paprika, grönsallad, haricots verts, sockerärtor, gurka, kronärtskocka, spenat (helst stuvad!), kål.

FETT: Smör, grädde, olja.

OST: Dessertostar, feta, mozzarella, halloumi.

SNACKS:
Grok, Babybel, ölkorv.

DRYCK: Vatten, kaffe, te, mjölk.

LIVLINOR: Mörk choklad, sukrin, samma som snacks. Light läsk (om man måste)



Från och med Måndag kommer jag även ha ett matschema som kommer att vara i 2 veckor för att sedan bytas till ett annat. Men det schemat jag kommer ha i början ser ut såhär:

Lunch: (lika alla dagar) Husmanskost utan kolhydrater eller sallad med mycket dressing. ½ Grillad kyckling.




Enligt mig kommer detta bli riktigt nice. Nu när jag var i Sälen så syndade jag rätt mycket då det inte är lätt att hitta LCHF anpassad mat. Men jag måste säga att jag har mått lite smått illa hela veckan och ser fram emot att få äta denna kost igen. Då jag mådde riktigt RIKTIGT bra förra veckan då jag åt den kosten. :)






Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:





RSS 2.0