Hur smakade det?

Publicerat 2012-01-26 Kl 19:44:48 | Jonna - LCHF | 0 Kommentarer

Nu har ju inte hela veckan gått men i alla fall 4 dagar har det gått med nya LCHF-schemat och jag tänkte gå igenom lite av maträtterna, vad jag tyckte om dom osv. (kul att jag valde cupcakes som betygsättning då det är ett big NO-NO!)



Lax i ugn med blomkålspuré:
Laxen var väl helt okej, jag fyllde den med Crème Fraiche och fetaost, skall ta lite grönmögelost nästa gång så kommer det nog smaka riktigt nice :D Blomkålspurén däremot var en riktig besvikelse, smaken av kokt blomkål som sedan mixas till en rätt så skum konsistens var varken min eller Dennis favorit därför kommer vi byta ut den nästa vecka till något annat av "tillbehören i kokboken" :)


Kycklingfilé med gräddstuvad broccoli:
Efter fiaskot dagen innan var det gott att äta någonting som var både gott och passade ihop, dock är vi inte riktigt där än. Men helt klart en förbättring!


Zucchini och blomkålssoppa med ostkex:

Soppan var en riktig höjdare, till och med Dennis tyckte att den var god! Dock gjorde jag ostkexen på Gräddost som inte var det ulimata, dom blev väldigt mjuka och flottiga. Ska nog ta Gouda eller något annat nästa gång, samt smula över lite mögelost så det får lite härlig smak.


Zucchini och aubergine gratäng med skinkschnitzel:

Jag var lite skeptisk till denna gratäng då det skulle vara tomatsås i, inte riktigt min favorit. MEN jag blev glatt överaskad, riktigt gott var det! Sen att jag stekte sönder köttet till långt över "well done" är ju en annan sak ;) Dennis tyckte att gratängen var helt okej förutom auberginen som var *^¨"#!&*... enligt honom. Men annars riktigt gott. Den får inte riktigt full pott då jag inte är ett jättestort fan av tomatsås.



Jag har tyvärr inga bilder för både jag och Dennis har varit så hungriga när maten varig klart så vi har slängt oss över det... Men samma matschema nästa vecka och då ska jag försöka vara bättre på att fota maten och inte ha så bråttom!!! :)







Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:





RSS 2.0