Lax i ugn och Blomkålspuré med Parmesan

Publicerat 2012-01-23 Kl 19:16:20 | Jonna - LCHF | 1 Kommentarer

Stod det på middagsschemat idag och det var väl ingen höjdare..

Det enda som smakade något var fyllningen till Laxen (Creme Fraiche och Fetaost) resten var.. smaklöst.
Ska ju äta detta nästa måndag igen så jag får försöka klura ut hur jag ska få purén att smaka mer och gott samt ifall jag ska köra på vanlig stekt lax med citronpeppar och kall sås istället så kanske laxen får lite mer smak!


Annars fuskade jag idag, utan att varken jag eller Dennis tänkte på det.. AJA BAJA.. åt en Piggelin :P



Imorgon är det ny dag och jag ser fram emot frukosten, jag gillar tonfisk ;)




Postat av: PEG

Ang Blomkolsmoss.. Blomkålen ska du ångkoka med grädde , funkar perfekt i mikrovågsugnen om du täpper för med plastfolie. Sedan för att få rätt konsistens, så är det gott att ha en näve riven Sharp' Cheedar Ost (The Sharper the better!) efter att du har fått en fin pyre med handmixern eller vad du nu har, blandar du i lite smör och osten. Salta peppra. Går helt utmärkt att göra samma grej med Broccoli istället eller blandning både två. Det blir super gott!



P,S najs blogg

Postat: 2012-02-10 | 01:35:13


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:





RSS 2.0