LCHF

Publicerat 2012-01-07 Kl 20:02:44 | Jonna - LCHF | 3 Kommentarer

 

Alla produkter med ett + framför är alltså helt okej att äta, dom med ett - framför bör inte ätas och dom med ett o framför kan ätas i LITEN mängd om man känner att man måste.

+ FET FRUKT (Så som Avokado)
+ FETT (Riktigt smör och Bregott)
+ FISK & SKALDJUR (Gärna fet fisk som Lax)
+ FÅGEL (Kyckling & Kalkon)
+ GRÖNSAKER (Sparris, Broccoli, Squash, Gurka, Aubergine, Oliver, Spenat, all sorts Grönsallad)
+ KÅL (Blomkål, Vitkål, Brysselkål, Grönkål)
+ KÖTT (Lamm, Vilt, Gris, Nöt)
+ MATOLJA (Olivolja, Rapsolja)
+ MEJERI (Grädde, Creme Frasise, Yoghurt, vanlig och Grekisk/Turkisk, Mjölk, Fil)
+ OST (Gärna fet ost som Philadelphia, Haloumi, Feta, Mozarella, Keso)
+ SVAMP
+ ÄGG (i alla former)

- CHARKVAROR
- FRUKT
- KOLHYDRATER
(Ris, Majs, Couscous, Bulgur)
- MARGARIN
- MATOLJA
(Majsolja, Jordnötsolja, Sojaolja, Solrosolja)
- ROTFRUKTER (Potatis, Kålrot, Rödbeta, Morot)
- SOCKER (Vitt socker, Brunt socker, Sirap, Honung, Godis, Läsk)
- SPANNMÅL (Bröd, Pasta, Gröt. Även fullkorn)
- SÖTAD MAT (Kakor, Kaffebröd, Snabbmat)
- TILLTUGG (Popcorn, Chips)

o ALKOHOL
o BÖNOR & LINSER
o CHOKLAD 65-70%
o FRUKT
o NÖTTER, MANDEL, SOLROSFRÖN




Tillsammans med denna diet, som jag egentligen inte vill kalla diet då jag tycker att den helt enkelt verkar hälsosam (om man jämför med andra dieter), kommer jag träna regelbundet på gym.

Denna diet börjar nu redan på måndag! Wish me luck!

Ungefär 10-13kg tänkte jag satsa på att gå ner. Och ni som då kommer säga. Nej usch, så mycket ska du väl inte gå ner.. har ni träffat mig på länge? Eller har det gått sisådär 1 år eller längre? För just då vägde jag 10-13kg mindre än vad jag gör nu..



Nej dags att göra något vettigt istället..




Postat av: Katarina

Skoj med en blogg från Habo :) Hur länge har du bott här?

Postat: 2012-01-07 | 21:40:50
URL: http://koolakattis.wordpress.com/
Postat av: Katarina

SV: Okej, ja det var inte så jättelänge. Jag flyttade också hit för kärlekens skull, men bara 36 mil :)

Postat: 2012-01-07 | 22:33:13
URL: http://koolakattis.wordpress.com/
Postat av: Roxanne

vill bara säga att jag verkligen gillar din blogg!

har själv precis börjat med lchf och skulle vara kul att läsa mer om hur det går för dig med den dieten :)

Hoppas på fler inlägg :D

Har tagit paus från min blogg men ska nog börja igen nu när jag har börjat med lchf :)

Postat: 2012-01-19 | 16:40:26
URL: http://somekindofnerd.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:





RSS 2.0