Soo far.. LCHF

Publicerat 2012-01-10 Kl 17:47:28 | Jonna - LCHF | 4 Kommentarer

Nu är det 3:e dagen jag äter LCHF och jag kan verkligen inte klaga!

Jag tänkte att jag skulle visa er lite vad jag har ätit dom senaste dagarna så får ni se att jag verkligen inte svälter ;)


Baconlindad Kycklingfilé med Kokta Grönsaker och Gräddsås
Kycklingfilén fyllde jag med soltorkade tomater och purjolök. Såsen gjorde jag på grädde, grönsak-/kalvbuljong och lite strimlad purjolök samt kryddor.




Baconomelett med kallt pålägg
Som pålägg har jag haft hackad rödlök, fetaost, pärltomater och färska champinjoner.




Baconomelett med smält gräddost, strimlad skinka och kallt pålägg
Denna omelett gjorde jag lite mer som en pizza då jag hade strimlad skinka och riven ost ovanpå medans omeletten låg i stekpannan. Pålägg blev en sallad gjord av isbergssallad, gurka, paprika, pärltomater, fetaost och färska champinjoner. Jag toppade även pizzan med lite torkad basilika.




Oopsies > Langos
För det första tänkte jag berätta vad Oopsies är för något. Det är LCHF bröd gjort på ägg och philadelphiaost. Ja det smakar väldigt mycket som stekt ägg eller omelett. Därför tyckte jag inte alls att det passade sig som "ostmacka" men jag upptäckt att det var väldigt gott som Langos. Langos är i regel friterat bröd med cremefraise/gräddfil som bas. Jag valde att ha på cremefraise, hackad rödlök, räkor, ishavsrom och lite dill samt peppar. Mycket gott! Jag använde Philedelphia Vitlök och Örter till mina Oopsies.









Postat av: Katarina

SV: Nej, jag bor också i Habo. Tack! Vad tänkte du börja plugga för något?

Postat: 2012-01-10 | 18:32:44
URL: http://koolakattis.wordpress.com/
Postat av: Katarina

SV: Aha vad skoj! Det tänkte jag också läsa förut men efter ett försök på utveckling av eTjänster-programmet så gav jag upp den tanken ;)

Postat: 2012-01-11 | 14:49:19
URL: http://koolakattis.wordpress.com/
Postat av: josefines.se

Såå gott !! :D

Postat: 2012-01-13 | 19:13:42
URL: http://josefines.se
Postat av: Annah

Spännande att du börjat med lchf (hittade hit från en receptsajt du kommenterat på)! Jag har själv tänkt se hur det känns att följa den här 'dieten', börjar imorgon :)

Postat: 2012-01-15 | 11:54:14
URL: http://beteendevetenskap.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:





RSS 2.0