Sebamed

Publicerat 2012-07-12 Kl 22:42:57 | Vardag - Övrigt | 0 Kommentarer

För ett tag sedan började jag använda Sebamed's rengöringsprodukter just för att jag är så less på min hy och nej jag har väl aldrig varit duktig på att sköta om den men nu tänkte jag att jag skulle slå på stort!
 
Hittils har jag bara använt 2 produkter (idag köpte jag den 3:e som jag tror behövs!) nämligen dessa:
 
Deep Cleansing Foam
För det första är denna väldigt härlig mot huden, man ska smörja in den i ansiktet (jag brukar ha den på torr hy) och sedan låta den verka i ca 5 minuter innan man sköljer av med vatten. Det kittlas lite när den "verkar", tror att det är för att bubblorna spricker men jag vet inte.
Min hy känns väldigt ren och fräsch men passa tungan för det smakar urk på burk! Min hy har blivit bättre men det finns fortfarande plats för förbättring. (därför jag köpte 3:e produkten)

Deep Cleansing Faceial Toner
Jag var rätt skeptisk till denna först då den innehåller alkohol. 1, alkohol svider om man har som mig små sår. 2, det gör huden torr. Men jag har faktiskt inte fått sådär jätteont plus att min hy inte alls är torr, visst den är kanske inte så återfuktad som den ska vara men jag upplever inte att den har blivit torrare, dock producerar huden mer fett om den blir uttorkad vilket i mitt fall försämrar huden markant.
 
Moisuricing Care Gel
Det är då denna gel kommer in. Eftersom jag fortfarande känner att huden inte har blivit så bra som jag har velat under denna tiden så kan det bero på att jag måste återfukta den mer. Därför skall jag från och med ikväll testa denna!
 
Jag är som sagt inte proffs på detta då jag är den som annars alltid vaknar med gårdagens smink i ansiktet (never again) så om det är något som låter galet så är det säkert så ;) nu ska jag tvätta ansiktet sen SOVA! Sista dagen på Hedin's Bil imorgon sen långledigt, jag LÄNGTAR!
 






Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress:

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:





RSS 2.0